Sunday, April 11, 2010

Syafiq nak bela ikan.

Lepas Syafiq mengaji pagi tadi dengan sepupu dia, Nazrul, dia duk ajak gi beli ikan. Sebelum ni dia pernah ada ikan laga hasil pemberian Ayah Su dia, Apit tapi sebab asyik lupa je nak bagi makan, terus mati ikan tu.

Dalam perjalanan balik rumah, bawak Syafiq dan Nazrul (Nazrul ikut balik rumah sebab dia bagitau parents dia suruh ambik kat rumah ayah ngah, that's me) ke kedai ikan kat Taman Gombak. I bought ikan gappy 4 ekor (2 jantan, 2 betina), bekas untuk letak ikan termasuk aksesorinya sekali.

Pesan kat Syafiq suruh dia jaga ikan tu betul-betul. Jangan bagi mati. Bagi ikan tu makan setiap hari without fail.

2 comments:

  1. Tak sampai sehari dah 2 ekor dah mati. Punca kematian, tidak diketahui.

    ReplyDelete
  2. Status terkini: semua ikan sudah mati. Hanya tinggal bekas ikannya sahaja. Mana taknya, makan pun tak bagi, macam mana ikan tu nak hidup.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH diucapkan atas komen anda. Setiap komen akan dibalas dengan kadar segera. Klik pada checkbox "Notify me" untuk baca balasan dari saya atau komen dari pengunjung lain. Sila berkunjung lagi.