Thursday, May 31, 2012

AQIL


Ini gambar terbaru Aqil. Suka nyakat adiknya Danish. Dalam satu hari kalau tak nyakat Danish memang tak sah. Apa yang Danish pegang, Aqil akan rampas dan dengan muka tersengih, dia akan biarkan Danish menangis.. hehehe.. kadang-kadang memang kelakar tengok gelagat dua orang ni.

Sekian.

Muhammad Amirul Aqil
Danish, Irfan, Aqil.
Special post by Aqil
Nak ambik gambar Aqil ni memang payah.

Tuesday, May 29, 2012

Danish sakit

Hari ini penulis terpaksa ambik cuti kecemasan sebab nak kena hantar Danish ke klinik. Malam tadi Danish tak dapat tidur dengan nyenyak. Batuk-batuk dan muntah-muntah. Badan pun panas.

Malam tadi dah bawak pergi jumpa doktor untuk rawatan sebab dah ada tanda-tanda dia nak demam. Doktor kata ada kahak daam paru-paru. Doktor bagi sedut gas untuk mencairkan kahak.

Seperti yang dijangka, dalam paru-parunya masih ada lendir kahak. Itu sebab dia bernafas laju dan bila batuk pun macam tak lepas aje. Doktor bagi gas lagi untuk disedut.

Baru sekejap tadi dalam pukul 5pm, penulis sekali lagi bawa ke klinik untuk rawatan yang sama, sedutan gas bagi mencairkan kahak. Malam ini dalam pukul 9:30pm dijadualkan untuk datang lagi ke klinik untuk rawatan yang sama.

Walaupun masih bernafas laju, Danish masih aktif bermain dengan ubat-ubatnya yang doktor bagi malam tadi. Harap-harap malam ni Danish akan beransur pulih.

Sekian.

Danish duk main dengan ubat yang dia dapat.
Jangan bagi tumpah dah ler.
Tutup kuat-kuat ye Danish
Dah habis main dengan ubat, simpan elok-elok ye Danish.

Friday, May 25, 2012

Keputusan periksa Irfan cemerlang

Seminggu sebelum cuti sekolah yang lepas Tadika Titian Sayang (tempat Irfan belajar) telah mengadakan peperiksaan pertengahan tahun. Pada hari Jumaat, hari terakhir persekolahan sebelum cuti sekolah, tadikan mengadakan party day. Sebelum itu Irfan beritahu yang cikgu kata Irfan dapat nombor 3 dalam kelas jadi semasa hari jamuan itu, Irfan telah mendapat hadiah kerana mendapat tempat ke-3 dalam kelas.

Hari Ahad yang lepas, pihak sekolah telah menjemput semua ibubapa ke sekolah untuk review tahap prestasi anak-anak. Irfan telah mendapat keputusan yang cemerlang. Bila tengok kad laporan, Irfan sebenarnya mendapat tempat ke-2 dengan peratusan 98.7%. Mengikut kata cikgu, tempat pertama adalah 99.0%.

Tahniah untuk Irfan. Dibawah ini adalah ulasan guru terhadap keputusan peperiksaan Irfan.

"Amirul is a good in his studies. Do lots of reading & homeworks in order to attain better result in future. Good luck".

Ini dia buku laporan periksa Irfan.
Irfan

Sunday, May 20, 2012

Santai bersama 4 sekawan

Hari ini penulis bersama keluarga bersantai dirumah parents. Masa tu just lepak-lepak dan berkumpul dengan ahli keluarga yang lain.

Bila dah ramai-ramai berkumpul tu makan riuh-rendah lah rumah ma dan abah dengan kerenah empat sekawan ni, Aqil, Ilham, Hazim dan tak ketinggalan, Danish.

Yang paling kecik sekali adalah Danish. Jadi, Danishlah yang jadi mangsa buli ketiga-tiga yang lain tu.

Ada sorang lagi yang lebih kurang sebaya dengan dorang. Nama dia Nazhan tapi tak datang pada hari tu.
Bila dah penat main, maka dorang ni duduk dan masa ni lah adalah masa yang sesuai nak ambik gambar keempat-empat sekawan ni. Kalau masa main memang susah nak ambik gambar dorang. Memang tak duduk diam.

Sekian.



Danish, Hazim, Aqil.
Aqil berebut bekas air dengan Danish. Macam biasa Aqil suka nyakat Danish.

Akhirnya Danish yang menang tapi mungkin Aqil kesian kat Danish kali ni.
Ilham berkongsi air dengan Danish sambil diperhatikan oleh Danish dan Hazim.
Suka Aqil dapat air. Danish pun bukan main lagi sengih. Ilham dan Hazim macam tak puas hati je.
Ilham tak nak ambik gambar beramai-ramai. Nak duduk sebelah mummy dia aje.
Ilham setelah dipujuk sambil diperhatikan oleh Aqil.
Danish nak minum air yang dah dihabiskan oleh Aqil. Nasib baik air dalam gelas tu dah habis. Kalau tak jenuh nak ngelap kapet.
Danish dengan lense cap.
Bila semua dah penat, maka tiba masanya untuk minum susu dan tidurrrrrrr...

Tuesday, May 1, 2012

Hari pekerja 2012

Sempena cuti umum Hari Pekerja tahun ni penulis hanya berada dirumah bersama dengan keluarga. Untuk makan tengahari hari ni, isteri buat masakan istimewa. Lepas lunch, lepak dengan anak-anak kat luar rumah sambil tengok gelagat dorang menyakat satu sama lain.