Pages

Saturday 29 June 2013

Handphone baru Allya dan Syafiq

Phone Syafiq dan Allya

Hari ni penulis ke Celcom Centre di Selayang untuk mendapat simkad baru phone number Allya sebab phone lama dia dah hilang. Dah agak lama phone dia hilang dan simkad dia pun dah lama tidak diambil di Celcom Centre.

Sebenarnya dah dua kali phone Allya hilang. Sebelum ni Allya guna phone Nokia E72 kepunyaan penulis sewaktu ketika dulu. Bila penulis dah bertukar ke phone Samsung, Nokia tu jadi milik Allya. Selepas Nokia E72 tu hilang, penulis gantikan dengan Samsung Galaxy Young, tapi yang ini pun hilang jugak.



Bila phone dah hilang tu kena la beli yang baru. Kali ini penulis belikan phone jenama dan model yang sama tapi jenis Limited Edition Hello Kitty. Harap-harap Allya dapat jaga phone baru ni dengan baik. Belajar untuk jaga barang sendiri dan moga lebih menghargai harta sendiri.


Ini pula adalah phone baru Syafiq. Sebelum ni Syafiq guna phone jenis Nokia E71 yang pernah digunakan oleh isteri penulis sebelum bertukar ke phone Samsung. Oleh sebab phone Nokia tu dah agak lama dan uzur, maka baru-baru ni phone tu dah rosak.  Sudah tiba masanya untuk ditukar. Kali ni penulis belikan jenis yang sama seperti Allya iaitu Samsung Galaxy Young cuma modelnya bukanlah jenis yang edisi terhad.


Penulis harap both of you Syafiq dan Allya dapat jaga dengan baik phone baru ni.

Sekian.

6 comments:

  1. Wahhh, bestnya dapat phone baru !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senyum lebar ajelah dorang berdua ni..

      Delete
  2. fuh... bestnye dapat smartphone.

    sekarang ni wifi pun murah. guna handphone je main internet.

    suka pulak yang Hello Kitty tu. Nak beli pakai sendiri rasa mcm udah udah ke tu, dah mak budak pun kamu tu. hikssss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat masa sekarang ni mereka hanya boleh online bila berada dirumah sahaja sebab guna wi-fi (unifi) dan tidak dibenarkan sama sekali online guna 3G network (data).

      Delete
  3. Uhh ... dapat hphone .. saya pun tak ada handphone secanggih tu. Bila la nak merasa pakai hp camtu ehh ..hmm gigit kukulah nampaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gadget zaman sekarang. Zaman dah berubah.

      Delete

TERIMA KASIH diucapkan atas komen anda. Setiap komen akan dibalas dengan kadar segera. Klik pada checkbox "Notify me" untuk baca balasan dari saya atau komen dari pengunjung lain. Sila berkunjung lagi.